OUR BRANDS:
Current issue

Here you can find the contents
of the current issue
Magazyn Dźwig 3/2018
Subscription
News
Magazine Archive
Windy Lift Service 15 metrów od morza

fot.Lift Service (4)
Pomimo niewielkiej ilości słonecznych dniu w roku i ogólnie dość mało sprzyjających warunków klimatycznych, polskie morze cieszy się dość dużą popularnością wśród turystów. Mowa nie tylko o gościach z Polski, ale również o zagranicznych turystach, którzy w dzisiejszych niespokojnych czasach coraz częściej wybierają polskie wybrzeże Bałtyku jako miejsce wypoczynku.

W związku z powyższym naturalnym jawi się rozwój bazy noclegowej w nadmorskich miejscowościach i nie chodzi tu o domki letniskowe typu „Halina” oraz pola namiotowe, ale całkiem pokaźną liczbę nowoczesnych i komfortowych hoteli, często wybudowanych z wykorzystaniem najnowszych technologii oraz wyposażonych w liczne udogodnienia dla gości, w tym nowoczesne urządzenia transportu bliskiego.


Rewa – hotel wśród rybackich łodzi

Na nowoczesne rozwiązania techniczne zdecydowali się właściciele trzygwiazdkowego Hotelu Skipper, który gościom odwiedzającym Trójmiasto, jego mieszkańcom i nie tylko, oferuje: 55 komfortowych pokoi, ze 120 miejscami noclegowymi, restaurację z widokiem na morze, odnowę w SPA & Wellness nad morzem z 6 gabinetami zabiegowymi, Saunarium z sauną fińską, łaźnią parowo-błotną, sauną infrared, basen z wodą ozonowaną, jacuzzi, sale konferencyjne nad morzem z dostępem do światła dziennego, a te wszystkie atrakcje skomunikowane ze sobą dźwigami firmy Lift Service S.A.


Cypel w Rewie

Hotel Skipper*** jest położony w bardzo malowniczym i unikalnym miejscu, jakie stanowi Mierzeja Rewska, przez miejscowych Kaszubów zwana „Szperk”. Jest to jedna z najciekawszych i najbardziej fascynująca geologów forma brzegowa występująca nad Bałtykiem. Ciągnący się w głąb morza ponad kilometrowy cypel piaskowy rozdziela ciepłe wody Zalewu Puckiego od bardziej słonych i chłodniejszych wód Zatoki Gdańskiej. Mierzeja w większej części jest zanurzona w wodzie i ciągnie się aż do płycizn Półwyspu Helskiego. Po jednej stronie cypla (tzw. zawietrznej) nawet przy bardzo silnym wietrze pozostaje pas gładkiej, nie wzburzonej wody. Ze względu na specyfikę tego zjawiska jest to wymarzone miejsce do uprawiania żeglarstwa, windsurfingu i kitesurfingu, zarówno przez osoby zaawansowane, jak i początkujące.

Amatorzy nurkowania odnajdą na dnie 3 wraki, które dostarczą niezapomnianych wrażeń. Ruch turystyczny związany jest z położeniem, Rewa stanowi alternatywę dla często zatłoczonych miejskich kąpielisk Trójmiasta. Od 1997 r. w sierpniowe noce można obserwować bioluminescencję w wodzie małej zatoki (ruch ryb lub innych przedmiotów powoduje smugi turkusowego światła) pod wpływem obecności bruzdnic (Alexandrium ostenfeldii). Nad morzem za cyplem w kierunku Pucka wyznaczono letnie kąpielisko Rewa „Północ” o długości 100 m. Natomiast za cyplem w kierunku Gdyni wyznaczono kąpielisko Rewa "Południe" o porównywalnej długości.


Dźwigi

W ramach umowy zawartej w 2016 r. z firmą Madera Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Gdyni – spółka Lift Service S.A. zamontowała w budynku Hotelu Skipper przy ul. Sztormowej 2 w Rewie dwa elektryczne dźwigi linowe z napędem bezreduktorowym oraz dźwig potrawowy o udźwigu do 100 kg. Wspomniane dźwigi osobowe zostały wykonane jako tzw. dźwigi bez maszynowni. Jest to jeden z powszechnie stosowanych przez wiodące firmy dźwigowe standardów oszczędzających miejsce w budynku, które można wykorzystać na inne cele. Zarówno szybowe, jak i kabinowe automatyczne, teleskopowe drzwi zostały wykonane ze stali nierdzewnej w wykończeniu satynowym, takie samo wykończenie mają ściany kabin. Dzięki zastosowaniu personalizacji kabiny dostępnej w serii Individual, oświetlenie kabiny stanowi podświetlane LOGO klienta wycięte laserowo, natomiast podłogi nawiązują wykończeniem do pozostałej części budynku. W kabinie zastosowano również zabieg optycznego powiększenia przestrzeni poprzez lustro, które znajduje się na całej bocznej ścianie. Dopełnieniem funkcjonalności urządzenia jest szereg udogodnień przewidzianych dla osób niepełnosprawnych, którymi są np. piętrowskazywacze z grafiką w alfabecie Braille`a, system komunikatów głosowych VOX, poręcz, dźwiękowa i świetlna sygnalizacja przeciążenia kabiny. W trosce o komfort i bezpieczeństwo użytkowników w windach zamontowano: system komunikacji ze służbami ratunkowymi, system zjazdu awaryjnego do najbliższego przystanku z funkcją automatycznego otwarcia drzwi na wypadek zaniku napięcia, system automatycznego zjazdu ratunkowego na parter po otrzymaniu sygnału z centralki przeciwpożarowej, grawitacyjną nawiewno-wywiewną wentylację maszynowni i wywiewną szybu.

W dźwigach zostało użyte mikroprocesorowe, elektroniczne sterowanie z możliwością programowania różnych funkcji eksploatacyjnych, intercom – kabina – maszynownia, wyświetlanie komunikatów w języku polskim o usterkach na piętrowskazywaczach z wyświetlaczem typu led oraz na sterowniku w szafie sterowej. Kasety wezwań zostały wykonane ze stali nierdzewnej, w standardzie „antywandal” posiadają one podświetlane przyciski ze strzałkami kierunku jazdy oraz piętrowskazywacz na przystanku podstawowym.

Dzięki współpracy architektów i projektantów Lift Service S.A. udało się wkomponować urządzenie techniczne, jakim jest winda w architekturę budynku w sposób spójny i elegancki.


www.lift.pl

picture:
click to zoom
admin | added 2018-01-11
TAGS: magazyn Dźwig | dźwig | winda | Lift Service | Hotel Skipper | Rewa