OUR BRANDS:
Current issue

Here you can find the contents
of the current issue
Magazyn Dźwig 1/2018
Subscription
News
Magazine Archive
Nowa inwestycja firmy Winda - Warszawa

fot.WINDA-WARSZAWA (3) Lasero-wykrawarka Combi Genius fi rmy Prima Power znalazła się w zakładzie produkcyjnym Winda-Warszawa
Funkcjonująca na rynku od 1988 r. Spółka Winda – Warszawa w ubiegłym roku zrobiła milowy krok w swoim rozwoju: zakupiła, odrestaurowała i przystosowała do potrzeb produkcji budynek w Konstancinie-Jeziornie, podążając w kierunku bycia samodzielnym producentem komponentów dźwigowych na potrzeby własne oraz dla klientów zewnętrznych.

Drugi zakład produkcyjny

Budynek składa się z dwupiętrowej części biurowej oferującej dużą ilość pomieszczeń do zagospodarowania, trzech hal produkcyjnych i wydzielonych spawalni oraz malarni natryskowej. Hale zostały wyposażone w pierwszą tego typu maszynę w Polsce, czyli lasero-wykrawarkę Combi Genius firmy Prima Power w najnowszej technologii cięcia – laser FIBER – o mocy 4kW.

- Ta inwestycja okazała się być słusznym krokiem między innymi dlatego, że na to i pozostałe urządzenia dostaliśmy niebagatelną dotację z Unii Europejskiej rzędu około 800 000 zł – mówi Tomasz Katner, kierownik produkcji – Oprócz tego z poważniejszych maszyn zakupiliśmy jeszcze krawędziarkę i gilotynę cnc z możliwością gięcia i cięcia blach o grubości do 8 mm i długości do 3 m, a ponadto oczywiście również standardowe wyposażenie warsztatu.

Ramy i kabiny

Firma dokonała zakupu nowych pomieszczeń w połowie ubiegłego roku, doliczając czas potrzebny na remont, wykonanie nowych instalacji centralnego ogrzewania itp., zakład zaczął funkcjonować w grudniu, natomiast produkcja finalnie ruszyła od stycznia. Na początku były to wsporniki do prowadnic, mechaniczne podzespoły wykorzystywane przy montażu aparatur sterowych, płyty montażowe itp. - Obecnie doszliśmy do etapu wdrożonej produkcji ram kabinowych i przeciwwagi. Moim zdaniem całkiem nieźle nam poszło zważywszy, że po upływie zaledwie trzech miesięcy jesteśmy w stanie wytwarzać ponad 80% naszego asortymentu jeśli chodzi o ramy – uważa Tomasz Katner – Teraz rozpoczynamy testy związane z produkcją kabin. Nie wykluczam, że docelowo rozszerzymy naszą działalność o dodatkowy asortyment, ale o tym będzie można porozmawiać za mniej więcej pół roku.

Na chwilę obecną chcemy opanować do perfekcji te produkty, które wykorzystujemy w montażu i późniejszej konserwacji my i nasi klienci z innych regionów Polski – dodaje.

Łatwy montaż i konserwacja

Decydując się na uruchomienie kolejnej linii produkcyjnej, Winda-Warszawa wyszła z założenia, że autorskie produkty firmy, czyli nowego typu ramy i kabiny powstające głównie z myślą o potrzebach klientów, musi cechować przede wszystkim łatwość montażu oraz konserwacji.

- Jeżeli chodzi o ramę, nasz główny konstruktor opracował rozwiązanie nie wymagające spawania podczas produkcji, czyli wszystkie podzespoły są łączone za pomocą śrub i nakrętek. Zastąpił też tradycyjne głowice belki górnej i dolnej ramy kabinowej specjalnego typu ceownikami spinającymi, do których mocowane są między innymi chwytacze i suwaki boczne, co pozwala oszczędzić sporo miejsca w szybie – wyjaśnia Tomasz Katner.

– Teraz, kiedy złożyliśmy całość ramy w naszym zakładzie produkcyjnym, można powiedzieć, że to są klocki lego – kształt poszczególnych części został zaprojektowany w taki sposób, że naprawdę ciężko jest coś źle zamontować i od razu tego nie zauważyć, co uważamy za ogromny plus.

Kolejną zaletą nowych produktów jest fakt, że uzyskano nowe, większe wymiary kabin dla szybów w starych, istniejących budynkach. - Stare rozwiązanie pozwalało nam uzyskać szerokość kabiny o wymiarze rozstawu prowadnic pomniejszonym o 90 mm, obecnie z nową konstrukcją ramy i kabiny jesteśmy w stanie uzyskać kabinę o 3 cm szerszą. Przy wymianie dźwigu w istniejącym budownictwie, gdzie klientem jest wspólnota lub spółdzielnia mieszkaniowa, każdy centymetr jest na wagę złota, nie wspominając już o osobach niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, które chciałyby jak każdy skorzystać z dźwigu.

Grzegorz Majak
picture:
click to zoom
admin | added 2018-04-11
TAGS: magazyn Dźwig | dźwig | winda | Winda-Warszawa