NASZE MAGAZYNY:
Najnowszy numer:

Zapoznaj się z zawartością
najnowszego numeru magazynu
EuroParking 3/2018
Prenumerata
Aktualności
Archiwum czasopism
Międzynarodowy Salon Techniki Parkingowej EUROPARKING – to już 4 lata!

Aż trudno uwierzyć, że pierwsza edycja Międzynarodowego Salonu Techniki Parkingowej EUROPARKING lada moment będzie obchodzić swoją czwartą rocznicę: debiutancka odsłona bezprecedensowego na terenie naszego kraju wydarzenia odbyła się w maju 2015 r., oczywiście tak samo jak wszystkie kolejne, w przestrzeni wystawienniczej naszego stałego partnera – Targów Kielce.

Dlaczego parkingi?
Pomysł na zorganizowanie Salonu EUROPARKING miał swoje źródło w monitorowaniu  panującej na rynku sytuacji: już od jakiegoś czasu byliśmy świadkami znacznego wzrostu natężenia ruchu samochodowego w Polsce, a co za tym idzie również zwiększonego zapotrzebowania na nowoczesne, ekonomiczne i ekologiczne miejsca parkingowe. Obszarami, w których w związku z niedostatecznie przemyślaną polityką parkingową i związaną z tym wzmożoną emisją spalin z pojazdów przemieszczających się celem znalezienia wolnych miejsc postojowych, gwałtownie pogarszają się warunki bytowe, są przede wszystkim centra dużych miast. Dlatego też Wydawnictwo EWIT wspólnie z Targami Kielce powzięło ambicję stworzenia przestrzeni do cyklicznych spotkań firm branży parkingowej z inwestorami, gdzie każdy zainteresowany współczesną techniką parkingową będzie miał okazję zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami systemów parkingowych, ich modernizacją, a także z aktualnymi informacjami na temat budowy i utrzymania parkingów. Wystawie zawsze towarzyszyły liczne konferencje, w które udało nam się zaangażować znanych i cenionych przedstawicieli świata nauki oraz branżowych stowarzyszeń, takich jak Zespół Doradców Gospodarczych TOR, Zakład Systemów Komunikacyjnych Instytutu Inżynierii Drogowej i Kolejowej Politechniki Krakowskiej czy Fundacji Polska Parkuje.

Patronat nad wydarzeniem niezmiennie sprawowała będąca członkiem European Parking Association Polska Organizacja Branży Parkingowej, skupiająca przedsiębiorców będących pracodawcami prowadzącymi działalność w branży parkingowej. Równolegle z Salonem EUROPARKING odbywają się Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA, Międzynarodowe Targi Maszyn Budowlanych i Pojazdów Specjalistycznych MASZBUD, Międzynarodowe Targi Infrastruktury, Salon Technologia i Infrastruktura Lotnisk TRAFFIC-EXPO-TIL czy Międzynarodowe Targi Transportu Drogowego – Pojazdy Użytkowe ROTRA, odwiedzane m.in. przez licznych przedstawicieli samorządów, firm budowlanych czy portów lotniczych. Jesiennym edycjom towarzyszyły z kolei Międzynarodowe Targi Dźwigów EURO-LIFT oraz Salon Obsługi i Utrzymania Nieruchomości LOKUM EXPO.

Czas pokazał, że stworzenie Międzynarodowego Salonu Techniki Parkingowej EUROPARKING był to pomysł trafiony, który już na dobre „zadomowił” się w świadomości osób na różne sposoby powiązanych z sektorem przestrzeni do parkowania.

Tegoroczna edycja
Już wkrótce, w dniach 14-16 maja 2019 r., po raz piąty spotkamy się w Kielcach podczas Międzynarodowego Salonu Techniki Parkingowej EUROPARKING, który jak zawsze będzie stanowił odpowiedź na współczesne wyzwania stojące przed branżą parkingową. Nowym punktem w programie tegorocznego spotkania jest debata na temat polityki parkingowej w miastach z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Związku Miast Polskich, a także poszerzenie grupy gości zwiedzających Salon i biorących udział w konferencjach o architektów, deweloperów, zarządców parkingów oraz przedstawicieli handlu wielkopowierzchniowego.

Zapraszamy na konferencję
14 maja w ramach Salonu EUROPARKING odbędzie się organizowana przez Katedrę Systemów Transportowych Politechniki Krakowskiej konferencja pod hasłem Rola pozyskiwania danych w kontekście kształtowania stref płatnego parkowania w miastach.

W jej ramach poruszone zostaną następujące zagadnienia:

- Problemy stref płatnego parkowania
w miastach (dr hab. inż. Andrzej Szarata, Politechnika Krakowska)
- Kształtowanie polityki parkingowej
w kontekście zapisów uchwały Rady gminy ustalającej strefę płatnego parkowania na przykładzie Krakowa ( Piotr Kącki, Prezes Spółki Miejska Infrastruktura w Krakowie w latach 2014–2017)
- Śródmiejska strefa płatnego parkowania ( Przedstawiciel Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie)
- Doświadczenia w wykorzystaniu danych do analiz parkowania ( Urszula Duda-Wiertel, Politechnika Krakowska)
- Comarch Smart Parking - wykorzystanie wideodetekcji do gromadzenia kompleksowych danych parkingowych
( Mateusz Pietruch, COMARCH)
Wystawcy o Salonie

Witold Mullauer

Dyrektor ds. Rozwoju CPG S.A.

Drugą edycję Salonu EUROPARKING oceniam jako udaną. Choć na pierwszy rzut oka nieco mniejsza ilość wystawców mogła sugerować, że targi odwiedzi mniejsza liczba osób niż miało to miejsce w roku ubiegłym, jednak – proszę mi wierzyć – przez te ponad dwa dni targów nie miałem nawet czasu by odpisać na maile lub oddzwonić do osób, które próbowały się ze mną skontaktować. Jestem więc bardzo zadowolony z udziału w targach i liczę, że część z nawiązanych w Kielcach kontaktów zaowocuje w przyszłości kontraktami. Z entuzjazmem odnoszę się też do pomysłu rozszerzenia imprezy o odbiorców z zakresu budownictwa mieszkaniowego i usługowego, jako że klienci branży parkingowej to nie tylko samorządowcy, którzy odwiedzają targi Autostrada, lecz również tak zwany off street, czyli właśnie potencjalni partnerzy związani z budownictwem i zarządzaniem nieruchomościami. Naszym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł i na pewno weźmiemy udział w kolejnej edycji Salonu.

Sylwia Grzegorczyk Dyrektor generalna firmy Parkeon w Polsce
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona drugą edycją Salonu EUROPARKING, ponieważ spodziewałam się mniejszej liczby zwiedzających. Dodatkową korzyść z udziału w ostatniej odsłonie targów stanowi spory odsetek wśród zwiedzających przedstawicieli mniejszych miejscowości oraz klientów prywatnych, czyli odbiorców, z którymi na co dzień jako firma mamy sporadyczny kontakt. Mam nadzieję, że w przyszłości będą oni zadowolonymi klientami firmy Parkeon. Moim zdaniem warto w przyszłości zachęcić możliwie najszerszą grupę samorządowców do odwiedzenia Salonu.

Dobrym kierunkiem rozwoju jest również współpraca z przedstawicielami branży budowlanej i mieszkaniowej – w najbliższym czasie wdrażamy produkt służący do zarządzania niewielkimi parkingami – jest to więc dla nas pożądana grupa odbiorców. Niezmiennie jesteśmy zainteresowani udziałem w kolejnych edycjach – zatem do zobaczenia!

Rafał Zięba reprezentujący firmy Automatikon i Parksystem
Już po raz drugi wystawialiśmy się na Salonie EUROPARKING i bardzo dobrze oceniamy poziom ostatniej edycji. Szczególnie utkwił mi w pamięci pierwszy dzień – tzw. press day, kiedy to w kameralnej atmosferze mogliśmy z dziennikarzami porozmawiać na temat naszego produktu. Bardzo pozytywnie zaskoczyło nas zainteresowanie pewnej znanej stacji telewizyjnej proponowanymi przez nas rozwiązaniami z zakresu techniki parkingowej. Nasze stoisko cieszyło się zainteresowaniem nie tylko dziennikarzy, a to w dużej mierze za sprawą ruchomego modelu, odwzorowującego działanie naszego systemu parkingowego, który pozwala zaoszczędzić bardzo wiele z coraz droższej przestrzeni miejskiej. Na około 33 m2, czyli dwóch miejscach parkingowych można zaparkować aż 16 samochodów, na dzisiejszy dzień jest to rozwiązanie bezkonkurencyjne i cieszę się, że mogliśmy je zaprezentować podczas Salonu EUROPARKING. Zaciekawił nas również pomysł organizacji Salonu EUROPARKING adresowanego do sektora budowlanego, ponieważ ostatnimi czasy obserwujemy duże zainteresowanie naszym systemem ze strony deweloperów. Już nie możemy doczekać się kolejnej edycji Salonu, w której na pewno weźmiemy udział.

Wiromet S.A.
Był to nasz drugi udział w Salonie EUROPARKING i podobnie, jak miało to miejsce w przypadku poprzedniej edycji, oceniam imprezę jako bardzo udaną. Bardzo dużo zwiedzających, częste pytania o urządzenia, o stosowane przez nas rozwiązania i technologie – to wszystko sprawia, że nasze wrażenia z targów są jak najbardziej pozytywne. Ubiegły rok przyniósł nam kilka instalacji, będących owocem kontaktów nawiązanych podczas Salonu, wiele wskazuje na to, że tym razem będzie podobnie. Salon był także motorem zmian rozwoju nowych produktów, które przygotowaliśmy z myślą o zaprezentowaniu w tym miejscu. Reasumując – jesteśmy jak najbardziej zadowoleni i z pewnością weźmiemy udział w kolejnej edycji EUROPARKINGU, ponieważ dla nas są to jedne z nielicznych targów w Polsce, a nawet zaryzykuję stwierdzenie, że w Europie, w których udział przynosi realne korzyści.

Artur Warzocha – Business Development Manager  w firmie Parkanizer
W Salonie EUROPARKING wzięliśmy udział po raz pierwszy, ponieważ oferowany przez nas produkt jest nowy. Podczas Salonu prezentujemy on-streetowy system nawigacji na wolne miejsca parkingowe. Do tej pory skupialiśmy uwagę głównie na rynku skandynawskim. W Polsce stawiamy pierwsze kroki, ale zwieńczone już sukcesami - pierwsze wdrożenie naszego systemu miało miejsce w Piekarach Śląskich, obecnie przygotowujemy się do kolejnej realizacji. Z efektów obecności na Salonie EUROPARKING jesteśmy zadowoleni i poważnie myślimy o udziale w kolejnej edycji.

Zapraszamy do zapoznania się z programem targów:


Grzegorz Majak

admin | dodano 2019-05-13
TAGI: Salon EUROPARKING