NASZE MAGAZYNY:
Najnowszy numer:

Zapoznaj się z zawartością
najnowszego numeru magazynu
EuroParking 3/2017
Prenumerata
Aktualności
Archiwum czasopism
Nowe wyzwania dla parkingów

fot.Green Center (4)
Coraz większa liczba pojazdów na polskich drogach wymusza tworzenie coraz większych powierzchni parkingowych oraz jeszcze bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań w zakresie zarządzania nimi.

Producenci systemów parkingowych muszą nadążać za zmianami i bezustannie rozwijać swoje produkty tak, aby nadążać za potrzebami rynku. Najlepszym przykładem może być działająca na skalę światową już od 25 lat firma Green Center. Dzięki silnemu działowi technicznemu firmie nie tylko udaje się spełniać aktualne oczekiwania klientów, ale również dyktować trendy, tworząc rozwiązania jutra.

W ostatnim czasie mogliśmy zaobserwować znaczący rozwój różnych metod płatności. Standardem stało się uiszczanie opłat kartami płatniczymi, czy to w automatycznej kasie parkingowej, czy na wyjeździe w terminalu parkingowym.

- Niemalże wszystkie nasze realizacje wykonane w 2017 roku umożliwiają płatność kartą płatniczą, zarówno zbliżeniowo, jak i przy użyciu czytnika stykowego - dodaje Jakub Osuchowski, Dyrektor Techniczny w Green Center Polska.

Terminale kart płatniczych to nie jedyne rozwiązanie w zakresie płatności bezgotówkowych, jakie może być stosowane w systemach dostarczanych przez Green Center. Wspólnie z firmą Mpla, operatorem płatności mobilnych, wdrożone zostało już 30 projektów, w których płatności za parking można dokonać przy pomocy telefonu komórkowego.

Obserwując trendy na rynku oraz zmianę przyzwyczajeń klientów, jaką niewątpliwie spowodowała tak zwana rewolucja mobilna, można już z całą pewnością założyć, iż usługi oparte zarówno na telefonach komórkowych, jak i na rozwiązaniach internetowych, będą się w dynamicznym tempie rozwijać.

Dlatego firma Green Center już teraz opracowuje i wdraża tego rodzaju rozwiązania. Za ich przykład z pewnością mogą posłużyć takie projekty jak system informacji o zajętości parkingów w ramach ITS Tristar w Trójmieście, sieć parkingów P+R w czeskiej Pradze z możliwością podglądu zajętości miejsc w czasie rzeczywistym poprzez Internet oraz szereg projektów komercyjnych takich jak sprzedaż abonamentów parkingowych poprzez sklep internetowy czy portal do rezerwacji parkingów.

Zmiany zachodzą również w sposobie identyfikacji użytkowników i klientów parkingów, powszechnie stosowanym standardem stały się już kamery rozpoznające tablice rejestracyjne oraz czytniki dalekiego zasięgu umożliwiające identyfikację pojazdu z większej odległości. Takie rozwiązania nie tylko znacząco podnoszą komfort użytkowania parkingu dla kierowców, ale również wpływają na poprawę przepustowości najbardziej newralgicznego miejsca na parkingu, czyli wjazdów i wyjazdów. A to nie wszystkie korzyści, dodatkową stanowią także zwiększenie przychodu z parkingu. Dzięki analizie tablicy rejestracyjnej system parkingowy potrafi dokładnie określić, ile czasu oraz ile razy w ciągu danego dnia auto korzysta z parkingu. Wiedza ta może mieć zastosowanie w udzielaniu darmowego czasu parkowania. Wówczas kierowca nie otrzymuje darmowego czasu każdorazowo przy wjeździe na parking, tylko czas ten jest liczony w ciągu danego dnia niezależnie od ilości wjazdów i wyjazdów z parkingu.

Zwiększenie przepustowości i upłynnienie ruchu konieczne jest również wewnątrz parkingu. Im parking jest większy, tym znalezienie wolnego miejsca wewnątrz niego staje się bardziej kłopotliwe i może spowodować wzrost CO2 do niebezpiecznego poziomu. W takim przypadku wręcz nieodzowne stają się systemy nawigacji parkingowej. Firma Green Center wdraża już drugą generację takiego rozwiązania na rynku. System PGS2 jest oparty na ultradźwiękowych czujnikach zajętości miejsca połączonych z diodowymi wskaźnikami zajętości miejsca.

System ten wyróżnia się na tle konkurencji rozbudowanymi funkcjami oraz bardzo innowacyjnymi i nowoczesnymi technologami. Dzięki temu PGS2 może być integrowany z systemami oświetlenia parkingu czy z systemami detekcji CO2.

Dużą zaletą są również diodowe tablice zmiennej treści z możliwością sterowania komunikatami z komputera centralnego lub innych systemów budynkowych. Szereg zdefiniowanych szablonów pozwala wyświetlać piktogramy i znaki specjalne. Może mieć to zastosowanie w wyświetlaniu informacji o zajętości miejsc dla osób niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi, jak również komunikatów i znaków drogowych.

Dzięki tak szerokim doświadczeniom i nowoczesnym rozwiązaniom firma Green Center jest w stanie sprostać każdemu wyzwaniu i znaleźć najlepszą propozycję dla każdego parkingu. Dodatkowo fakt, iż wszystkie rozwiązania pochodzą od jednego dostawcy, gwarantuje 100% kompatybilność oraz wygodę w użytkowaniu.

www.green.pl
foto:
kliknij aby powiększyć
admin | dodano 2018-01-10
TAGI: magazyn EuroParking Polska | parking | parkowanie | Green Center | system PGS2