NASZE MAGAZYNY:
Najnowszy numer:

Zapoznaj się z zawartością
najnowszego numeru magazynu
RBT Magazyn 2/2018
Prenumerata
Aktualności
Archiwum czasopism
Branżowe podsumowanie 2017 roku

Nadszedł czas podsumowania minionego roku i okazuje się, że był on raczej udany dla firm z branży osłon przeciwsłonecznych i bram, mimo tego, iż ogólna sytuacja na rynku budowlanym nie napawa optymizmem.

Andrzej Pawluk
Dyrektor Naczelny Beninca Polonia

Rok 2017 to bardzo wyjątkowy rok dla Beninca Polonia. Na początku roku przeprowadziliśmy bardzo skuteczną restrukturyzację pozwalającą nam na zwiększenie jakości obsługi. Uszczelnianie systemu autoryzacji dystrybutorów pokazuje, że idziemy w kierunku profesjonalizacji sieci dystrybucyjnej, a co za tym idzie poprawy obsługi konsumenckiej – uważam to za bardzo dobry kierunek działań.
W połowie roku wspólnie z naszymi dystrybutorami spędziliśmy aktywnie czas podczas tygodniowego pobytu na Majorce. Wyjazd był finałem promocji „Wakacje z Benincą” i zgromadził
bardzo dużą grupę aktywnych dystrybutorów Beninca. Pozytywna energia, jaka wytworzyła się podczas tego wyjazdu, wspólne rozmowy i opinie na temat branży pozwoliły całej naszej grupie z wielką nadzieją i spokojem patrzeć na drugą połowę 2017 r.
Osiągnięty w 2017 roku wzrost sprzedaży wypracowaliśmy dzięki wieloletniej pracy nad wizerunkiem firmy oraz zwiększaniu oferty produktowej. Rozwój sieci dystrybucyjnej, inwestycja w reklamę oraz wspomniana wcześniej restrukturyzacja firmy znacząco wpłynęły na końcowy wynik.
Zaufanie, którym zostaliśmy obdarzeni przez naszych nowych klientów oraz wsparcie i wieloletnia współpraca z naszymi dystrybutorami pokazały, że obrana wiele lat temu droga z każdym rokiem przynosi zamierzone cele. Elementem kluczowym, dającym wielką satysfakcję z wykonanej pracy, jest niewątpliwie zwiększenie naszego udziału w rynku.
Wszystkim naszym dystrybutorom oraz czytelnikom RBT życzę, aby rok 2018 przyniósł wiele sukcesów.

  Jolanta Chmielewska-Burak
Współwłaściciel Domet


Rok 2017 upłynął w „Domecie” w pozytywnej atmosferze. Klienci dopisali, należności wpływały bez znacznych opóźnień. Trochę spowolniły się dostawy towarów, co podyktowane było zarówno dobrą koniunkturą w kraju, jak i wdrażanymi procedurami sprzedaży w firmach. To z kolei powodowało przesunięcia terminów realizacji zleceń i ich spiętrzenie. Pojawiło się zapotrzebowanie na zwiększenie zatrudnienia i... okazało się, że nie ma kandydatów na nowych pracowników. A osoby, które pracy nie mają, raczej się do niej nie garną. I tak powstanie „rynku pracownika” - duma obecnych władz – przyprawiało nas o ból głowy. Zapewne będziemy się z tym problemem borykać w rozpoczynającym się roku...
Miniony rok był dla nas rokiem jubileuszowym. Obchodziliśmy XXV-lecie firmy. Poza jubileuszową imprezą z nagrodami dla wieloletnich pracowników firmy, zorganizowaliśmy szereg promocji i przygotowaliśmy upominki dla klientów. Firma nasza ma charakter rodzinny. Nigdy nie mieliśmy ambicji, by opanować rynek i niszczyć konkurencję.
Działamy na rynku lokalnym i wielu naszych zadowolonych klientów korzysta sukcesywnie z naszych produktów i usług.
Większość ludzi pracujących w firmie jest z nami od lat. Z tego też tytułu postanowiliśmy rok 2017 traktować szczególnie uroczyście, by zarówno nasi odbiorcy, jak i pracownicy poczuli, jak są dla nas ważni.
Bo ćwierć wieku to szmat czasu dla polskich biznesów...

  Marcin Szymanowski
Dyrektor d.s. marketingu Fart Produkt


Ostatni rok okazał się dobry. Gospodarka idzie do przodu, pozwoleń na budowę było sporo, największe, dwucyfrowe wzrosty odnotowaliśmy w przypadku zamówień na bramy garażowe i rolety zewnętrzne. Jeśli chodzi o lekkie osłony przeciwsłoneczne, można powiedzieć, że nastąpił lekki wzrost, ale nie taki, jakiego byśmy sobie życzyli. Myślę, że było to spowodowane tym, iż to lato nas nie rozpieszczało, nie było dłuższych okresów pełnych słońca. Tutaj na pewno można by było zrobić dużo więcej, ale pogoda nas lekko przyhamowała. Lecz to nie zmienia faktu, że miniony rok uważamy za bardzo udany, jesteśmy obecnie przed rozbudową, niedawno udało nam się nabyć ziemię, teraz tylko kwestia formalności i zaczynamy nowy etap. Podwoimy powierzchnię zakładu i myślę, że to też przełoży się na przyszłe osiągnięcia. Budynek ma zostać oddany do użytku na koniec roku, teraz czeka nas jeszcze okres przejściowy. A potem złapiemy wiatr w żagle i ruszymy dalej.

  Grzegorz Ratajczak
Dyrektor Wykonawczy KRISPOL Sp. z o.o.


Miniony rok przechodzi do historii firmy jako rynkowo udany, bardzo pracowity i obfitujący w liczne sukcesy. Nadal kontynuujemy duży projekt marketingowy angażujący naszego Ambasadora Łukasza Piszczka. W tym roku kontrakt został rozszerzony o nowe rynki i pola eksploatacji wizerunku piłkarza. Krok ten jest konsekwencją przyjętej długofalowej strategii marketingowej oraz ekspansji na kolejne rynki eksportowe. Pod koniec sierpnia wystartowała ogólnopolska kampania wizerunkowa z Łukaszem Piszczkiem, prowadzona pod hasłem „Gwarancja spokoju”. Kampania została skutecznie wykorzystana przez sieć dilerską oraz dobrze przyjęta przez klientów detalicznych.
W tym roku szczególny akcent postawiliśmy na promocję kompleksowych rozwiązań dla domu. To właśnie komplet stolarki otworowej otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Złote Godło – Najwyższa Jakość Quality International 2017 w kategorii „QI Product – Produkt Najwyższej Jakości”. Naszym strategicznym celem jest rozwój sieci salonów wyspecjalizowanych w rozwiązaniach energooszczędnych, bezpiecznych i kompletnych. Salony oferują kompleksową usługę dla klienta detalicznego i są przygotowane na obsługę konsumenta nowej generacji, oczekującego pełnej usługi związanej z zakupem kompletu stolarki dla domu w jednym miejscu oraz z profesjonalną obsługą posprzedażową. Zaproponowaliśmy naszym partnerom wyjątkowy program lojalnościowy „Wspólnie podkręcamy obroty”, oparty na „grywalizacji”. W finale spotkały się teamy naszych kluczowych partnerów. Gra toczyła się o samochód, więc rywalizacja do końca była emocjonująca. Zwycięzcy odebrali swoje trofea z rąk zarządu oraz ambasadora Łukasza Piszczka podczas uroczystej gali podsumowującej program.
W 2017 roku postawiliśmy na produkty o wysokich parametrach izolacyjności termicznej, o doskonałej relacji jakości do ceny. W ofercie pojawił się model VENTE K2 RCS 60 - bramy segmentowej z wąskim tłoczeniem i panelem grubości 60 mm. Przemodelowana została oferta systemów okiennych, pakietów szybowych oraz elementów wpływających na bezpieczeństwo produktów. Rozwinęliśmy także ofertę automatyki STARCUS oraz systemów sterowania bramą za pomocą smartfona. Z zainteresowaniem śledzimy światowe trendy w zakresie wzornictwa. Nasza autorska kolekcja dekorów w tym roku wzbogaciła się o dwie ciekawe nowości – trawertyn i beton, które do tej pory nie pojawiały się na produktach stolarki otworowej. Warto wspomnieć także o kooperacji z Solid Security, z którym współpracujemy przy okazji projektu safeHOME. Unikatowe w skali rynku przedsięwzięcie pomaga zabezpieczyć dom już na etapie stanu surowego zamkniętego. Z pewnością rok zaliczamy do bardzo udanych. Oprócz inwestycji w park maszynowy, rozwój kompetencji oraz sieci sprzedaży, z dumą wspieraliśmy sport i podziwialiśmy dokonania naszych sportowców: Łukasza Piszczka, pierwszoligowej drużyny siatkarskiej APP KRISPOL Września oraz LKS Goczałkowice Zdrój. Rezultatem wspomnianych działań i wielu innych projektów podjętych w 2017 roku, jest wzrost sprzedaży we wszystkich grupach produktowych oraz na rynkach eksportowych, stanowi to efekt konsekwentnie budowanej sieci dystrybucyjnej za granicą. Prognozujemy, że ta tendencja utrzyma się także w 2018 roku.
Jakie mamy plany na ten rok?
Nasza strategia sięga daleko w przyszłość. Kolejny rok, to po prostu następny etap realizacji ambitnych planów. Oferta z pewnością będzie podążała za trendami w architekturze i wzornictwie. Nadal będziemy dostarczać produkty wysokiej jakości, które odpowiadają potrzebom budownictwa energooszczędnego, a nasza oferta będzie ewoluowała właśnie w tym kierunku.

Łukasz Jarosz

Przedstawiciel w Polsce Lewens Markisen

Rok 2017 był dla firmy Lewens rokiem przełomowym na rynku polskim. Udało nam się zrealizować nasz plan roczny z nadwyżką. Pozyskaliśmy kluczowych partnerów handlowych. Wyposażyliśmy również w nasze produkty wiele profesjonalnych salonów z branży osłon przeciwsłonecznych.
Najistotniejszym wydarzeniem w Polsce były dla nas targi BUDMA, na których wystawialiśmy się
po raz pierwszy. Nasze markizy kasetowe oraz dachy szklane wzbudziły bardzo duże zainteresowanie wśród odwiedzających. Wystawienie się na targach poznańskich miało na celu promocję, a tym samym umocnienie marki Lewens na rynku polskim, na którym jesteśmy obecni dopiero od 2016 r.
Rok 2018 będzie wyjątkowy pod wieloma względami. Będziemy obchodzić jubileusz 20-lecia istnienia firmy. Stawiamy na dynamiczny rozwój rynków Europy Środkowo – Wschodniej, zacieśniając współpracę z Czechami, Słowacją oraz krajami bałtyckimi. Zamierzamy również wprowadzić do naszej oferty nowe rozwiązania w zakresie markiz oraz dachów szklanych. Myślę, że bardzo dużym zainteresowaniem będzie cieszyła się nowa markiza kasetowa, której premiera miała miejsce na targach R+T 2018 w Stuttgarcie.

admin | dodano 2018-03-07
TAGI: magazyn RBT Rolety Bramy Techniki Osłonowe | rolety | bramy | osłony | Beninca | Domet | Fart Produkt | Krispol