Firma Meiller opracowała nowe rozwiązanie dla drzwi przystankowych w dźwigach pochyłych:
tak zwane „aktywne” drzwi przystankowe. Dźwigi pochyłe w rozumieniu dyrektywy w urządzeń transportu bliskiego omówiono w normie EN 81-22. W związku z tym - podobnie jak wszystkie komponenty - drzwi przystankowe i kabinowe muszą również odpowiadać normie dla serii EN 81. Windy pochyłe budowane są przede wszystkim w obszarach górskich lub na zboczach, aby bez wysiłku przenosić ludzi lub towary do budynków na zboczu lub wzniesieniu.
Często obsługują one hotele, pensjonaty, a także prywatne budynki mieszkalne. Windy pochyłe, podobnie jak ich pionowe odpowiedniki, posiadają prowadnice, olinowanie, napędy,kabiny itp. oraz drzwi przystankowe i kabinowe.
PROSTE ROZWIĄZANIE
Istnieją dwa rodzaje wejść do wind pochyłych. Z jednej strony, z przodu: tutaj drzwi kabinowe przechodzą pionowo w drzwi przystankowe. Mechaniczne łączenie obu drzwi nie stanowi problemu.
Z drugiej strony, z boku: w tym przypadku drzwi kabinowe poruszają się ukośnie - pod określonym kątem - do drzwi przystankowych. W tej konstelacji problematyczne jest zwyczajowe w innych przypadkach mechaniczne połączenie drzwi przystankowych z drzwiami kabinowymi. Krzywka drzwi musi być ustawiona pod kątem do rolek , aby móc się między nimi przemieszczać i móc je następnie przesuwać, co wymaga bardzo skomplikowanego rozwiązania technicznego.
Firma Meiller znalazła na to znacznie prostsze rozwiązanie: tak zwane „aktywne” drzwi przystankowe. Drzwi te posiadają własny napęd z silnikiem, transformatorem i przede wszystkim innowacyjny, inteligentny sterownik. Ze względów bezpieczeństwa zastosowano również dodatkowy zamek elektryczny.
CAŁKOWICIE ZSYNCHRONIZOWANY
RUCH DRZWI KABINOWYCH
Dzięki temu rozwiązaniu drzwi przystankowe i kabinowe mogą być wyposażone w sprzęgło optyczne, co zapewnia absolutnie synchroniczny ruch drzwi. Drzwi kabinowe przejmują tutaj rolę nadrzędną, podczas gdy drzwi przystankowe pełnią rolę podrzędną. Jeżeli jedne z drzwi blokują się podczas otwierania lub zamykania, następuje niezależna rewersja. To odwrócenie kierunku ruchu jest przekazywane poprzez sprzęgło (czujnik IRcom) do drugich drzwi, zapewniając ich jednoczesną i synchroniczną reakcję. Ponieważ drzwi przystankowe z napędem nie posiadają własnego ciężaru zamykającego, wymóg normy EN 81 (drzwi przystankowe muszą być samozamykające się) jest spełniony poprzez funkcję automatycznego wyłącznika czasowego. Drzwi te muszą być następnie wyposażone w zasilanie awaryjne (np. UPS), aby zagwarantować samozamykanie i blokowanie drzwi.
Asortyment napędzanych „aktywnych” drzwi przystankowych składa się z dwupanelowych drzwi otwieranych centralnie, dwupanelowych drzwi otwieranych bocznie oraz czteropanelowych drzwi otwieranych centralnie i jest już dostępny. Drzwi te mogą być skonfigurowane z prawie wszystkimi projektami drzwi, progów i ościeżnic.
PETER WILL
meiller-aufzugtueren.de
Autor jest kierownikiem działu zarządzania produktem w firmie Meiller.